Lerobbant a vonat Kazincbarcikánál, ettől a sorompó is kiakadt

Megosztás

Aki jól ismeri a KRESZ-t, az tudja, hogy még fehér jelzésnél is mindig meg kell győződni az áthaladás biztonságáról. Hatványozottan kell óvatosnak lenni akkor, ha valami miatt a fény- és félsorompó nem működik. Ezt a jelenséget éppen a mellette lerobbanó MÁV-szerelvény okozta hétfőn Barcikán.

Az utóbbi időben különösen sok karambol történt vasúti átjárókban, ezek mindegyikében a fénysorompó tökéletesen működve tilosat mutatott, a járművek ennek ellenére hajtottak a sínekre. Hétfőn napközben azonban Kazincbarcikánál semmilyen fényt nem mutatott a sorompó, karja is felfelé állt, ugyanakkor a motorvonat ott állt közvetlenül az átjáró mellett.

Ez végképp megzavarta a járművezetőket, akik jó ideig nem tudtak mit kezdeni a helyzettel, pedig a KRESZ egyébként előírja, mit kell ilyenkor tenni. Azt már meg sem említjük, hogy a sok évtizedes MÁV-szerelvények lerobbanása napi jelenség Borsod megyében is. Most éppen egy különleges helyen ment gallyra a kétvagonos szerelvény.

A hozzászólások között azonban Péter elmagyarázta, mit lehet és mit nem, ha ilyen helyzetbe kerülünk. “Sokan ilyenkor leblokkolnak hogy ott a vonat a lámpa meg nem működik most mi lesz? Ilyenkor általában direkt kapcsol ki a fényjelző vagy kapcsolják ki a lámpát, pontosan azért hogy nézz szét és INDULJ EL! Mert átalakul a vasúti átjáró ezzel együtt egy lámpa nélküli mezei “András keresztes” átjáróra. Az a baj, hogy az esetek többségében csak állunk ott, hogy most mi lesz?”

Igaz, a ködös idő sem segítette éppen a megfelelő döntés meghozatalát. Nagyjából egy óra múlva már helyreállt a rend és a fénysorompó ismét tökéletesen működött. Vélhetően éppen a közvetlenül mellette megálló szerelvény miatt bolondult meg a rendszer és kapcsolt ki.

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek